I started serious Investing Journey in Jan 2000 to create wealth through long-term investing and short-term trading; but as from April 2013 my Journey in Investing has changed to create Retirement Income for Life till 85 years old in 2041 for two persons over market cycles of Bull and Bear.

Since 2017 after retiring from full-time job as employee; I am moving towards Investing Nirvana - Freehold Investment Income for Life investing strategy where 100% of investment income from portfolio investment is cashed out to support household expenses i.e. not a single cent of re-investing!

It is 57% (2017 to Aug 2022) to the Land of Investing Nirvana - Freehold Income for Life!


Click to email CW8888 or Email ID : jacobng1@gmail.com



Welcome to Ministry of Wealth!

This blog is authored by an old multi-bagger blue chips stock picker uncle from HDB heartland!

"The market is not your mother. It consists of tough men and women who look for ways to take money away from you instead of pouring milk into your mouth." - Dr. Alexander Elder

"For the things we have to learn before we can do them, we learn by doing them." - Aristotle

It is here where I share with you how I did it! FREE Education in stock market wisdom.

Think Investing as Tug of War - Read more? Click and scroll down



Important Notice and Attention: If you are looking for such ideas; here is the wrong blog to visit.

Value Investing
Dividend/Income Investing
Technical Analysis and Charting
Stock Tips

Wednesday 17 March 2010

妻子寫給婆婆的一封信

Author: Unknown (Scroll right down for Google's translated English version))

評語:這已是新一代人的觀念,老人家得學著去適應,否則,不堪--- --- ---

妻子寫給婆婆的一封信 ( 內容火爆, 請做老公的小心)

是媳婦寫給婆婆的一封信( 真猛=..=' ) 一定要看完喔~ 尤其是做人媳婦的和做人老 公的更是要看喔~~~ 最重要的是將來會當人婆婆的人更是一定要看的哦~~~呵~

我一直在想,<妳>對我到底有什麼意義?

你只不過是我丈夫的母親,在結婚之前,你在我的生命中根本沒有任何意義。

我的生命來自我的父母,今天的學歷、能力、教養、待人處世之道理,都是來自我父母的承傳,沒有任何一分一毫是由你來貢獻。

所以我不懂,為何一結婚之後,我活了二十多年的歲月全部必須歸零,然後變成> > >所謂「你家」的人,又變成你家「最小」的人。說「最小」是因為我在「你家」的 地位始終比我今年才2歲的兒子小。說真的,我心理很不平衡。

我的父母養育了我二十多年,而你是撿他們辛苦二十多年的結晶,根本來說~你是不勞而獲、撿現成的。所以我在幫你做事情時,你得感謝我的父母以及我的勞力付出。

如果你不感激那就算了,你不應該還對我有極大的意見,對我做的事情總是拿著放大 鏡來挑剔------雞蛋裡面挑骨頭。這簡直是得了便宜還賣乖。

我白天有自己的工作,經濟一向獨立,所以我根本不必依靠你的兒子,也還沒有靠過 你兒子的薪水過活過。而且我今天有謀生的能力,是仰賴我父母給我的教育,以及我 自己的不斷學習成長的能力。

所以我不能忍受我賺的錢好像理所當然必須貢獻給「你家」,然後我花我自己賺的 錢,都還要看看你的臉色,豈有此理!我又沒欠你,也不需要你養,更沒拿過你一毛錢,我可以尊重你的意見,但是不能讓你做主。

所以我現在要跟你開誠佈公的講清楚說明白:電費是我在支付,所以酷暑的炎夏我開 冷氣睡覺你不准有意見,隔天要上班的是我,睡眠品質對我而言很重要。還有「佛要 金裝、人要衣裝」我要買幾套衣服、鞋子都是我的事情,請你一定要記住,這些都是我自己賺的錢。

花錢的準則上面我自己有分寸,你要管就去管你兒子的錢,我用我能力勞力賺去的 錢,實在不想還要看你的臉色。而且,你不要老是以為你的兒子多棒,如果沒有我也出去工作,你以為你去年可以去大陸旅遊二星期嗎?哪來的錢?

我常常在想,你對我其實真的沒有任何意義,如果你對我有任何形式上的意義,你只不過是我丈夫的母親,你所有的恩情功勞都在他身上,要回報你的也是他,相同的能叫我回報的也只有我的父母親,如果今天我的父母也這樣挑剔你的兒子,你心理又會舒服嗎?你的兒子又能達到他們多少的要求?

所以~~以後你想吃水果,請叫你兒子切給你吃,因為這才是他應該做的。衣服也請你兒子洗,畢竟你也幫他洗了二十幾年的衣服(我連一雙襪子都沒有麻煩過你)。

要去看醫生,請他提早下班帶你去...我不想老是被扣全勤的費用,而且,我感冒時,你還會對我冷言冷語~笑我身體差,因此,你生病時,我沒有辦法提起太多的同理心。言而總之,他孝順你是應該的,而我,要把我的孝心回饋給生我育我的父母親。

如果要我幫你做,那麼你至少得閉上那張挑剔的嘴巴,然後心存感激,因為我沒有欠你,幫你做,是因為看在妳是我丈夫的母親份上,僅僅是這樣而已,要不是他是我丈夫,妳以為你會有這個榮幸嗎?而且,妳也得多看看新聞,現在都已經是「家務勞給」的年代,妳既然沒有支付我薪水,我幫妳做家務事,你就要偷笑了!

最後,我寫這封信給妳,妳一定會覺得我大逆不道,但是人與人之間是互相尊重的,我對妳便是以這樣的基礎去相處,如果妳不能夠同樣尊重我的感受,就算我會看在你是長輩的份上退讓幾分,但是我還是要把底限說清楚。

妳會說「做人的媳婦要知道理」,但是我要在這邊反駁你~~我從來就不是你養大的,我更沒有欠妳,而對你我已經發揮最大的容忍與尊重,其他需要學習的地方是在你這邊

婆婆,尊重別人也尊重你自己!!~~~~~呼! 終於吐出來囉~ 真舒服~~~

Translated by Google:

Comments: This is the concept of a new generation of people, the elderly must learn to adapt, or else bear


His wife wrote a letter to her mother-in-law (the contents is hot, husband take note)

Is the wife a letter addressed to her mother (true Meng =..=') must be read Oh ~ in particular, a man's wife and a man old

The more the public is to see oh ~ ~ ~ The most important thing is the future when someone's grandmother who is must-see oh ~ ~ ~ Oh ~

I have been thinking, "Ni" What is the significance for me in the end?

You just my husband's mother, before they get married, you in my life would make no sense.

My life comes from my parents, today's academic qualifications, abilities, education, the reason Dairenchushi are from my father Mother's heritage, there is no one single cent from you to contribute.

So I do not understand why a marriage, I lived 20 years or all must be zero, and then a ""
"The so-called" Your "person, but also into your home" minimum "people. Said the "minimum" because I am "your home" Position has never been better than I was 2 year old son. Honestly, my mind is very uneven.

My parents raise me 20 years, and you are picking up their hard-crystallization of 20 years, there is ~ you do not.

Labor and was, pick ready-made. So I help you do things, you have to thank my parents and my labor to pay.

Appreciate it if you do not forget, you should not also I have great opinions on the things I do is always olding to enlarge ----- Mirror to find fault with an egg inside the bones. This is simply cheaper also Maiguai won.

My own work during the day, the economy has always been independent, so I do not have to depend on your son, not yet rely on off your son's salary to live off. And I have the ability to make a living today, is dependent on my parents gave me education, and Their ability to continue to grow and learn.

So I can not stand it seems a matter of course I need to contribute money they earned to the "your home" and then I spent my own earned Money, all we have to see your face, outrageous! I never owe you, do not require you to raise, and have no one He holds your hair Money, I can respect your opinion, but can not let you call the shots.

So I am now speaking with thee openly indicating clearly: Electricity is my pay, so heat of the summer I open air-conditioning to sleep you are not allowed to have any comments, the next day to go to work is that I sleep quality is very important to me. There are the "Buddha to be Gold, who tailor makes the man, "I want to buy several sets of clothes, shoes are my thing, you have to remember that these are the Earns my own.

Guidelines for spending money I measured the top, you have to control the money went to control your son, I use my ability to make a go of labor Money, and really do not want to depend on your face. Also, you do not always think of your son, more rods, if not I would Out to work, do you think you can go to last two weeks traveling to the mainland do? But where's the money?

I often think, you tell me, I really do not have any sense to me if you have any formal sense, you can only But my husband's mother credit for all your kindness in him, to reward you is his, the same can be Told me to return, only my parents, if my parents to do today, demanding your son, your mental will comfortable? Your son can meet their requirements of how much?

So ~ ~ after you eat fruit, please call your son-cut to give you to eat, because that is where he should do. Clothes, even if you are Son wash, after all, you had 20 years to help him wash clothes (I do not have trouble with a pair of socks before you).

To see a doctor and ask him to take you from work early ... I do not want to always deducted the cost of less than full time, and, I have a cold, You will be my sarcastic ~ laugh at me physically weak and, therefore, you are sick, I can not mention too much on the same Li Xin. Words and short, he filial you should, but I take my filial piety passed on to my parents with me sterile Pro.

If you want me to help you do that, then at least shut your mouth goes on picky, then grateful, because I do not owe You, help you to do, because you will be the look in my husband's mother's sake, just like nothing, but for he is my husband Fu, You think you will have the honor to do? And much more Why do not you take a look at news, and now have a "domestic labor To "age, You did not pay my salary since I 帮 妳 to do chores, you're lucky that the!

Finally, I am writing this letter to Ni, You would think I am outrageous, but it is a mutual respect between people , And I Ni is such a foundation on which to live, if you care about can not have respect for my feelings, even if I will see In you are an older relative's sake concessions somewhat, but I still want to bottom line is clear.

Ni would say, "a man's wife to know reasons," but I want to refute you here ~ ~ I have never not you raise big , And I do not owe Ni, while for you I've played with the utmost tolerance and respect for other places to learn in You are here.

Mother, respect for others and respect yourself !!~~~~~ call! Finally spit it out La ~ really comfortable ~ ~ ~

1 comment:

  1. Direct translation by google:

    http://translate.google.com/#

    It's too long to cut and paste.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails